
Podcast 2EDU #23. Jak zbudować szkolenie online, które zarobi 100 tys, czyli długa rozmowa z Arturem Jabłońskim
Dobrze skonfigurowana reklama na Facebooku daje niesamowite wyniki i otwiera mnóstwo możliwości. Możesz ją precyzyjnie kierować do ludzi o konkretnych zainteresowaniach. Możesz dotrzeć do osób, które były na Twojej stronie, są w Twoim newsletterze czy są podobni do Twoich klientów.
Od takich słów Artur Jabłoński rozpoczyna informowanie o swoim kursie online: Skuteczna Reklama na Facebooku, który stanowi ważny filar jego działalności konsultingowej i szkoleniowej.
Jesteśmy w sytuacji, w której blogosfera i parcie na marki osobiste sprawiło, że na rynku jest tendencja pozwalająca na efektywną pracę ludzi znających się dobrze na jakimś temacie z dużymi firmami. Nie ma już tej tendencji, że duzi mogą pracować tylko z dużymi. Jednocześnie silne marki osobiste sprawiają, że coraz popularniejsze są szkolenia online.
Jak zbudować szkolenia online, które zarabia?
- Skąd pomysł: Ze zdrowej zazdrości, która z jednej strony jest inspirująca, a z drugiej strony motywująca.
- Doświadczenie: Rozpocząłem od kursów Infolia.pl, ale nie mam dobrych doświadczeń z platformami szkoleniowymi. Ostatnio wzrost znaczenia marek online sprawił, że kursy online po prostu działają.
- Jak wyglądał proces: Należy po pierwsze zapytać osoby, które mają już to za sobą. Są już na rynku, osoby, które się tym zajmują. Przygotowałem listę pytań i szukałem odpowiedzi. Nie martwiłem się o kwestię merytoryczną, bo materiał miałem opanowany na szkoleniach tradycyjnych. Później pojawiło się wyzwanie dotyczące formy i decyzja, żeby pójść w video i wybrałem gotową platformę.
- Projektowanie i planowanie: Zawsze w notatniku, bo mogę tam zrobić wszystko i otwiera mi się kreatywne myślenie.
- Wyniki uzyskane przez 10 dni: – 320 osób wygenerowało 128 328 zł brutto
- Zysk: ok. 70.000zł
Najciekawsze cytaty
To jest mamienie ludzi, kiedy się mówi, że mogą zrobić super kurs, z super efektami jeśli nie mają marki osobistej. Z silną marką osobistą to jest po prostu bardziej prawodopodobne.
Jeśli chcesz zrobić kurs online to pół roku wcześniej walisz artykułem, który będzie dotyczył tego samego tematu, którego dotyczy kurs online.
Kluczem do skutecznego kursu online jest bycie upartym. Jeśli postanowisz sobie, że robisz webinary, to żeby skały pękały co miesiąc robisz webinar.
Kluczem do skutecznego kursu online jest bycie upartym. Jeśli postanowisz sobie, że robisz webinary, to żeby skały pękały co miesiąc robisz webinar.
Urodziłem się w małym mieście na Podkarpaciu, tam po raz pierwszy zmuszono mnie tego, żeby zdobyć formalne wykształcenie, chociaż wolałem social learning, zbieranie puszek po napojach i przesiadywanie godzinami przed komputerem w poszukiwaniu szybszej metody na wczytanie gry z kasety do swojego Commodore 64.