Podcast 2EDU #19. eLearning na Serio, czyli o mojej perspektywnie na szkolenia online
20 grudnia 2017
Linki wymienione w podkaście:
Kiedy myślę o szkoleniach online realizowanych na serio, czyli takich, które przynoszą konkretne rezultaty pojawia mi się w głowie taka lista:
- Właściwe podejście, bo nie ma co udawać
- Sprawdzone metody i narzędzia, bo to działa
- Mierzenie i komunikowanie
Co się dzieje, kiedy pracuję nad szkoleniem online?
- Nie zakładam, że szkolenie jest rozwiązaniem, a tym bardziej, że szkolenie online jest rozwiązaniem najlepszym.
- Kiedy okaże się, że szkolenie nie będzie najlepszym sposobem na uzyskanie określonego rezultatu nie polecę ci szkolenia.
- Nie zakładam, że e-learning jest rozwiązaniem.
- Analizuję, mówię “sprawdzam”, kwestionuję, podważam i testuję to, czy e-learning ma sens, nawet wtedy kiedy wiem, że sens mają metody rozwojowe.
- Do upadłego walczę o powiązanie celów szkoleniowych z celami organizacji, także tymi biznesowymi, bo wtedy nie mam problemu z tym, że kończy się na szkolenia budżet
- Skupiam się na mierzalnych efektach. Nie ignoruję nieuchwytnych subtelności, ale lubię dokumentować zmianę.
- Nie masuję danych, nie uprawiam chciejstwa i nie składam obietnic.
- Dbam o to, żeby doświadczenia uczenia było jak najbardziej realistyczne
- Tworzę, wykorzystuję i stosuję uczenie w kontekście, dbając o zaangażowanie, wyzwania i projektując rozbudowane informacje zwrotne.
- Dopasowuję szkolenie do potrzeb, nigdy odwrotnie.
- Dbam o to, żeby motywować.
- Celuję w długofalowe rezultaty.
Piotr PESZKO
Urodziłem się w małym mieście na Podkarpaciu, tam po raz pierwszy zmuszono mnie tego, żeby zdobyć formalne wykształcenie, chociaż wolałem social learning, zbieranie puszek po napojach i przesiadywanie godzinami przed komputerem w poszukiwaniu szybszej metody na wczytanie gry z kasety do swojego Commodore 64.