NA SKRÓTY
Piotr Peszko
+48 605 570 195
ppeszko@gmail.com

„Tydzień z Internetem 2012” już 26 marca!

„Tydzień z Internetem 2012” już 26 marca!

25 marca 2012

26 marca w ponad 50 krajach rozpoczęła się międzynarodowa kampania „Tydzień z Internetem 2012”. W Polsce w akcję włączyło się już ponad 360 bibliotek, szkół, pracowni komputerowych, domów kultury i innych instytucji. W każdym z tych miejsc odbędzie się spotkanie dla dzieci, rodziców i dziadków, będące okazją do poznania możliwości Internetu, integracji i dobrej zabawy.

„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska kampania koordynowana przez organizację pozarządową Telecentre-Europe. Celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. W Polsce tematem przewodnim akcji jest aktywność osób starszych i solidarność międzypokoleniowa.

Każda instytucja czy organizacja, która bierze udział w kampanii, od 26 do 30 marca zorganizuje przynajmniej jedno spotkanie korzystając z następujących scenariuszy:

  1. „Zasadź drzewo w Internecie” – to spotkanie polegające na stworzeniu drzewa genealogicznego rodziny za pomocą narzędzi internetowych.
  2. „W 80 minut dookoła świata” – to wirtualna podróż po wielu kontynentach.
  3. „Rozgrzewka przed EURO 2012” – to turniej wiedzy o piłce nożnej wykorzystujący zasoby internetowe.
WEBINARYRobię

Scenariusze opracowała Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI), będąca już po raz drugi koordynatorem polskiej edycji „Tygodnia z Internetem”.

Rafał Kramza, Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Dyrektor Programu Rozwoju Bibliotek: Uczestnicy spotkań przekonają się, w jaki sposób można spędzić ciekawie czas przy użyciu nowoczesnych technologii – jak rozwinąć swoją wiedzę jednocześnie dobrze się bawiąc. Docenią z pewnością takie miejsca, jak biblioteki, gdzie mieszkańcy mają nie tylko dostęp do komputerów i Internetu, ale również przestrzeń do spotkań.

Informacje dotyczące kampanii (w tym scenariusze), są dostępne na stronie www.biblioteki.org. Znajduje się tam również wykaz instytucji, które podczas „Tygodnia z Internetem” zorganizują spotkania:http://formularz.rejestracja.biblioteki.org

W dniu rozpoczęcia kampanii (26 marca) zostanie uruchomiony specjalny internetowy licznik, dzięki któremu będzie można dowiedzieć się, ile osób bierze w niej udział w poszczególnych krajach. W ubiegłym roku w „Tydzień z Internetem” włączyło się ponad 112 tysięcy osób z blisko 30 krajów, w tym niemal 7 tysięcy z Polski (zajęliśmy czwarte miejsce).

PREZENTACJERobię

Akcji „Tydzień z Internetem” będzie towarzyszył konkurs „Co trzy głowy to nie jedna!” dla instytucji, które wezmą udział w kampanii. Zadanie będzie polegać na przygotowaniu multimedialnej relacji z zorganizowanego w ramach akcji spotkania. Do konkursu będzie można zgłosić się między 31 marca a 30 kwietnia. Przewidziane są atrakcyjne nagrody: dla instytucji, uczestników spotkań i wolontariuszy, ufundowane przez firmy Microsoft i UPC Polska.

Patronem „Tygodnia z Internetem” jest  koalicja „Dojrz@łość w sieci”, działająca na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z Internetu oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.

Partnerami kampanii są:

  • firmy Microsoft i UPC – zaangażowane w „Tydzień z Internetem 2012” zarówno w Polsce, jak i w całej Europie, ich polskie oddziały włączyły się w prace koncepcyjne oraz ufundowały cenne nagrody w konkursie towarzyszącym kampanii,
  • Telekomunikacja Polska, która wspiera inaugurację „Tygodnia z Internetem 2012” oraz ceremonię wręczenia nagród w konkursie towarzyszącym kampanii,
  • Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, która udostępniła swoje sale na inaugurację kampanii,
  • Centrum Edukacji ObywatelskiejFederacja Inicjatyw Oświatowych oraz Fundacja Pomocy Matematykom i Informatykom Niesprawnym Ruchowo, dzięki którym informacje o „Tygodniu z Internetem 2012” dotarły do szkół i pracowni komputerowych,
  • Związek Harcerstwa Polskiego, który zmobilizował harcerzy do włączenia się w kampanię w roli wolontariuszy.

Szczegółowe informacje o kampanii „Tydzień z Internetem 2012” i towarzyszącym jej konkursie „Co trzy głowy to nie jedna!” znajdują się na www.biblioteki.org

""
1
Previous
Next
o-autorze
Piotr PESZKO

Urodziłem się w małym mieście na Podkarpaciu, tam po raz pierwszy zmuszono mnie tego, żeby zdobyć formalne wykształcenie, chociaż wolałem social learning, zbieranie puszek po napojach i przesiadywanie godzinami przed komputerem w poszukiwaniu szybszej metody na wczytanie gry z kasety do swojego Commodore 64.