11. Moodle odczarowany, czyli jak uczyć społeczeństwo – Przemysław Stencel
8 czerwca 2017
Moodle się i pracuj mówi stare przysłowie. Niektórzy go kochają, niektórzy nienawidzą, ale nikt nie jest w stanie zabrać mu pierwszeństwa wśród platform e-learningowych. Tuż po zakończeniu konferencji MoodleMoot rozmawialiśmy o tym jak wygląda sytuacja platformy Moodle: do czego się nadaje, do czego się nie nadaje i w jaki sposób można wykorzystać ją do wspierania pracy trenera.
Przemek odpowiada na następujące pytania:
- Od czego trener prowadzący szkolenia tradycyjne powinien zacząć? Co warto sobie uświadomić?
- W jaki sposób Moodle może być przeciwwagą do społecznościowego uczenia na Facebooku?
- Jak zbudować własną społeczność uczącą się?
- Z jakich komponentów Moodle skorzystać, żeby wzbogacić swoje szkolenie tradycyjne?
- Jak nadeksploatacja Moodle wpłynęła na jego postrzeganie?
- Na czym polega nauczanie społecznościowe?
- Gdzie szukać informacji na temat tego jak uczyć online?
Linki do serwisów wymienionych w podkaście:
- MoodleMoot – konferencja dotycząca tego jak uczyć online, nie tylko na moodle.
- Edukacja-Online.pl – firma Przemka
- moodlecloud.com – chmurowa wersja moodle, która pozwala za darmo zacząć przygodę z moodle.
Muzyka: SoundQ, Edycja Audio: Marcin Czyżuk
""
1
Piotr PESZKO
Urodziłem się w małym mieście na Podkarpaciu, tam po raz pierwszy zmuszono mnie tego, żeby zdobyć formalne wykształcenie, chociaż wolałem social learning, zbieranie puszek po napojach i przesiadywanie godzinami przed komputerem w poszukiwaniu szybszej metody na wczytanie gry z kasety do swojego Commodore 64.