NA SKRÓTY
Piotr Peszko
+48 605 570 195
ppeszko@gmail.com

Zbędne i niezbędne umiejętności w pracy developera

Zbędne i niezbędne umiejętności w pracy developera

13 stycznia 2021

Bo idealny developer to taki przeczołgany już przez nie jeden projekt, ale jeszcze nie zarozumiały…

Praca eLearning developera polega na ciągłej niekompetencji… Uczysz się nie tylko jak projektować szkolenia, ale również tematów i narzędzi, których te szkolenia dotyczą. Jest to piękny, ale niejednokrotnie mozolny proces, który podejmujesz z każdym nowym projektem.
Żeby nie było tak optymistycznie, w tym odcinku szukamy u źródeł – umiejscawiamy developera wśród Globalnych ram umiejętności i kompetencji w świecie cyfrowym (SFIA). Dyskutujemy jak daleko jest od produkowania ekranów do bycia Instructional designerem, o zdecydowanie większym polu rażenia na budowane szkolenie.
Czy w dobie automatyzacji tworzenia treści ta praca nie jest przypadkiem skazana na wyginięcie? Analizujemy zarówno twarde kompetencje jak umiejętność pracy z grafiką, czy video i zestawiamy to z aktywnym wsłuchiwaniem się w potrzeby naszych Klientów i terminowością projektów.
Jednym zdaniem: szukamy developera idealnego. Ale, czy taki właściwie istnieje?
 

Linki, chronologicznie:

  • SFIA – Globalne ramy umiejętności i kompetencji w świecie cyfrowym: https://sfia-online.org/pl/about-sfia/browsing-sfia (omawiane – patrz: Jak działa SIFA, Kontekst SIFA)
  • Bret Copeland How to Land the Space Shuttle… from Space: https://www.youtube.com/watch?v=Jb4prVsXkZU
  • Zsolt Olah – Pop99 – Szkolenie w postaci praktycznych przykładów kodu JavaScript do użycia w Articulate Storyline: https://www.rabbitoreg.com/examples/p99/#/
  • Dla poszukujących kolejnych JavaScriptowych wyzwań – darmowe kursy: https://www.w3schools.com/js/default.asp , https://www.freecodecamp.org/learn
  • Tworzenie prostych stron i aplikacji webowych – https://webflow.com
o-autorze
Piotr PESZKO

Urodziłem się w małym mieście na Podkarpaciu, tam po raz pierwszy zmuszono mnie tego, żeby zdobyć formalne wykształcenie, chociaż wolałem social learning, zbieranie puszek po napojach i przesiadywanie godzinami przed komputerem w poszukiwaniu szybszej metody na wczytanie gry z kasety do swojego Commodore 64.