NA SKRÓTY
Piotr Peszko
+48 605 570 195
ppeszko@gmail.com

Biznes realizuje to, czego nie rozumie MEN Sukces aplikacji Zadane.pl

Biznes realizuje to, czego nie rozumie MEN Sukces aplikacji Zadane.pl

28 stycznia 2013

Kiedy w Agorze Ministrowie zajmujący się dodawaniem „e” do szkół mówią, że wszystko jest ok, zgodnie z planem i będzie efekt WOW rodzimy biznes coraz lepiej radzi sobie z hakowaniem systemu. Wszystko działa, zarabia, rozwija się i przenosi z sukcesem na inne kraje i platformy, a co najważniejsze prezentuje konkretne efekty. MEN nie pokazuje nawet planów projektowych. Próżno szukać harmonogramów realizacji, prototypów e-podręczników, czy chociażby listy zaangażowanych ekspertów.

Na stronie Gazety Wyborczej przeczytać możemy, że:

… Pierwsze e-podręczniki do matematyki mają być testowane już we wrześniu. Próbki pokazywał podczas spotkania w „Gazecie” dr Jacek Stańdo z Politechniki Łódzkiej – niewiele chciał jeszcze zdradzić poza tym, że podręcznik będzie multimedialny, z symulacjami i oparty na znanym portalu Geogebra.

Tymczasem, jak pisze na Facebooku Artur Kurasiński

Grupa serwisów social learning Brainly.com uruchomiła aplikacje mobilne na iOS dla różnych wersji językowych serwisów. Już w ciągu pierwszych 24 godzin aplikacja polskiego serwisu Zadane.pl zajęła I miejsce w kategorii Edukacja i weszła do top 10 wszystkich kategorii. Aplikacje zostały przyjęte przez użytkowników z różnych krajów z ogromnym entuzjazmem. Od momentu udostępnienia aplikacje pobrało łącznie ponad 22 tysiące użytkowników.

WEBINARYRobię

Zobacz w iTunes

Teraz już nie tylko zadania domowe przestaną być problemem, ale także te, które rozwiązywane są w trakcie lekcji, a nawet te, które zadawane są na sprawdzianach, a pochodzą z podręczników.

Jeśli zakup sprzętu w programie Cyfrowa Szkoła się powiedzie, czyli za rok (może dwa, schodami…) dzieciaki będą miały tablety, czy komputery, a serwis Zadane.pl będzie się dalej tak prężnie rozwijał, to  problemów z edukacją nie powinni mieć już żadni uczniowie. Spokojnie mogą też spać wydawcy i twórcy menowskich e-podręczników. Wszystko znajdzie swoje miejsce i rozwiązanie.

Zespołowi Zadane.pl gratuluję super wyników i stworzenia narzędzia, które zmusi niektórych do pracy trochę więcej niż odtwórczej.
PREZENTACJERobię

Osobiście…

Zanim opublikowałem ten tekst pomyślałem, że trochę mi szkoda tego projektu. Szkoda, bo miałem wobec niego spore oczekiwania. Szkoda mi zwłaszcza e-podręczników i tego, że jakoś tak emocjonalnie i „wiedzowo” się w niego zaangażowałem. Z ciężkim sercem przychodzi mi pisać, że przestałem w niego wierzyć, że widząc nieudolność w jego realizacji robi mi się po prostu przykro.

Marzyły mi się e-podręczniki oparte na aktualnie stosowanej technologii – publikowane jak Apple w ePub3, tworzone w standardzie DITA zgodnie z metodologią „topic oriented writing”(tak samo jak współczesna dokumentacja technicza), która bazuje na możliwości wielokrotnego użytkowania raz napisanej treści. Marzyły mi się podręczniki tworzone przez kolektyw pasjonatów – superbelfrów, którzy wiedzą jak uczyć. Gdzieś wewnętrznie chciałem zobaczyć na tablecie zamiast wstętnej GeoGebry multimediane Centrum Nauki Kopernik, które wciągnie mnie w gry i interakcje, a przy okazji nauczy czegoś nowego.

""
1
Previous
Next
o-autorze
Piotr PESZKO

Urodziłem się w małym mieście na Podkarpaciu, tam po raz pierwszy zmuszono mnie tego, żeby zdobyć formalne wykształcenie, chociaż wolałem social learning, zbieranie puszek po napojach i przesiadywanie godzinami przed komputerem w poszukiwaniu szybszej metody na wczytanie gry z kasety do swojego Commodore 64.