Szkolenie z Adobe Captivate 6

Wprowadzenie

Tę stronę przygotowałem specjalnie dla Ciebie, czyli uczestnika szkolenia z Adobe Captivate, które mam przyjemność prowadzić. Trafiasz tu zapewne poprzez link, który Ci wysłałem. Oznacza to, że za kilka dni, a może nawet chwil spotkamy się na twarzą w twarz i będziemy mieli okazję się poznać.

Zanim zaczniesz

Do szkolenia musimy się przygotować. Ja muszę zająć się częścią merytoryczną. Zebraniem materiałów, przygotowaniem potrzebnych plików, odpisaniem na Twoje e-maile z pytaniami i aktualizacją tej strony. Są jednak też zadania dla Ciebie. Oto one:

Co musisz przygotować?

Szkolenie prowadzę w modelu BYOL (ang. Bring Your Own Laptop) czyli przynosisz swój przygotowany sprzęt. Bardzo ważnym jest to, żeby przed szkoleniem zainstalować potrzebne oprogramowanie i upewnić się, że mamy komplet narzędzi.

Po pierwsze – przynieś komputer

  1. Komputer musi być wyposażony w system operacyjny Windows lub OSX. Wszystkie inne niestety odpadają.
  2. Musimy mieć dostęp do internetu.
  3. Musimy mieć przeglądarkę z zainstalowanym Flash Playerem. Instrukcja jak sprawdzić dostępna jest tutaj.

Po drugie – sprawdź, czy masz Captivate

  1. Każdy musi mieć zainstalowaną najnowszą wersję Adobe Captivate.
  2. Aktualnie jest to wersja 6 i na potrzeby szkolenia można pobrać jej testową wersję 30-dniową.
  3. Jest ona dostępna do pobrania po uprzednim zarejestrowaniu się, więc proszę cierpliwie dokonać rejestracji i pobrać potrzebne pliki, a następnie zainstalować Adobe Captivate.

Po trzecie – zapoznaj się z materiałami

    1. Czym jest Adobe Captivate 6
    2. Co nowego w wersji 6?
    3. Jak zrobić screencast?
    4. Jak z Captivate’a korzystają Nikon, HP i BP

Plan Szkolenia

Dzień 1 

Podczas pierwszego dnia szkolenia skupimy się na tym jak efektywnie przejść od projektu szkolenia do jego wykonania. Korzystając z domyślnych ustawień i szablonów stworzymy w pełni interaktywne szkolenie, wzbogacone animacjami i materiałami video. Po krótkiej przerwie zajmiemy się tworzeniem testów, nagrywaniem symulacji oprogramowania, dodawaniem ścieżki dźwiękowej oraz publikowaniem.

Plan obejmuje następujące zagadnienia:

  • Wprowadzenie do tworzenia szkoleń online.
  • Ustawienia środowiska pracy i dostępne narzędia
  • Dodawanie tekstu, obiektów i grafik do projektu
  • Tworzenie nawigacji w szkoleniu
  • Dodawanie interakcji
  • Dodawanie i edycja ścieżki dźwiękowej
    (krótka przerwa)
  • Tworzenie quizów i ankiet
  • Publikowanie szkolenia

Zadania domowe

W ramach zadania domowego opracowane podczas szkolenia projekty i prototypy przenosimy do jednego wspólnego projektu, który będzie materiałem wstępnym dla drugiego dnia szkolenia.

Twoje szkolenie musi zawierać: wprowadzenie, 3 ekrany informacyjne, 3 ekrany z różnymi interakcjami i 4 pytania testowe.

Dzień 2

Plan obejmuje następujące zagadnienia:

  • Powtórka zagadnień z dnia 1
  • Przegląd projektów
  • Dostosowanie wyglądu interfejsu
  • Wykorzystanie widgetów
  • Kontrola jakości w Captivate Review
  • Wyszukiwanie i diagnoza błędów
    (krótka przerwa)
  • Publikowanie dla urządzeń mobilnych
  • Powtórka i podsumowanie

Referencje i opinie o szkoleniu

 

Dzięki za szkolenie, czas pokazał, że na prawdę rzeczy o których nam powiedziałeś procentują, poniżej próbka jednej z pierwszych lekcji, które własnie zaczynamy produkować. Postawiliśmy na Captivate, funckje niestandardowe dorabiamy jako widgety i stosujemy zestaw master slajdów do zobrazowania poszczególnych zagadnień.

– Przemysław Szydłowski (Aero Venture)

Dziękujemy za solidne i profesjonalne szkolenie. Najbardziej cenne są dla nas dodatkowe uwagi i praktyczne rozwiązania konkretnych problemów. Uzyskana wiedza już się nam przydaje, kolejny kurs w Centrum e-learningu powstaje w „kapciu” :)

– Kinga Sorkowska (Krakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego)