NA SKRÓTY
Piotr Peszko
+48 605 570 195
ppeszko@gmail.com

Podcast #28. Jak budować markę osobistą? – Paweł Badura

Podcast #28. Jak budować markę osobistą? – Paweł Badura

20 lutego 2018
W tym odcinku:
  • Czym jest marka osobista?
  • Jak kreować wizerunek w internecie?
  • Czy marka osobista potrzebna jest do sprzedawania kursów online?
  • Co składa się na bytność osoby w internecie?
  • Z jakich narzędzi korzystać?
  • Czy Facebook, Instagram i Snapchat wystarczą?
  • Od czego trener powinien zacząć budować swoją markę osobistą?
  • Jakie są najczęstsze błędy budowania marki na Facebooku?
  • Ile warte są lajki od Twoich znajomych?
  • Co się ostatnio dzieje z Facebookiem?
  • Dlaczego sam internet nie wystarczy?
  • Czy i jak budować markę offline?
Linki wymienione w odcinku
PREZENTACJERobię

Od czasu kiedy spotkałem się z Pawłem mam ochotę napisać, że zacząłem budować swoją markę osobistą zanim to było modne. Trochę to jednak naciągane, bo nie miałem pojęcia, że to co robię kiedyś będzie nazywane budowaniem marki, a przez to świadomym działaniem marketingowym, w którym produktem jestem ja sam.

Marka osobista

Kiedy po raz pierwszy usłyszałem, że jest coś takiego jak marka osobista, zdałem sobie sprawę, że swoimi działaniami w internecie i poza nim właśnie coś takiego buduję. Pytanie tylko, czy robiłbym to bez wiedzy, że jest to marka osobista? Oczywiście! Śmiem twierdzić, że marka osobista istniała dużo wcześniej niż powstało słowo marka, a tym bardziej marka osobista. Przecież nawet starożytni rzemieślnicy konkurowali ze sobą. Kiedy na przykład pomyślicie o stali, to stal damasceńska oznacza oczywiście określony typ i proces powstawania, ale to hutnicy i kowale z Damaszku zbudowali swoją „grupową” markę, która przeżyłaby ich i zapewne również ich najśmielsze oczekiwania.

WEBINARYRobię

Jak jest dzisiaj?

Zanim porozmawiałem z Pawłem wydawało mi się, że jest trudniej niż kiedy ja startowałem ze swoim blogiem, bo wtedy niewiele osób miało pojęcie co to jest blog i kim jest bloger, ale mam wrażenie, że w samym budowaniu marki niewiele się zmieniło. Podejście jedynie okrzepli, przyjęło nazwę i korzysta z innych narzędzi.

Dzisiaj, kiedy popatrzymy na osoby najintensywniej kreujące swoją markę w internecie widzimy, że większość korzysta z materiałów video, prowadzi sesje na żywo, często aktualizuje Instagram, a korzystając z efemerycznych Instagram i Facebook Stories opowiada historię swojego życia starając się zainteresować innych samym sobą jako produktem lub dostarczycielem usług.

KALENDARZSzkoleń

o-autorze
Piotr PESZKO

Urodziłem się w małym mieście na Podkarpaciu, tam po raz pierwszy zmuszono mnie tego, żeby zdobyć formalne wykształcenie, chociaż wolałem social learning, zbieranie puszek po napojach i przesiadywanie godzinami przed komputerem w poszukiwaniu szybszej metody na wczytanie gry z kasety do swojego Commodore 64.

  • Kamil Śliwowski

    Napisałem recenzje, jakiś konkurs był? ;D

    • Był?

    • Wyślij adres na maila, podrzucę Ci obiecaną książkę. Bardzo dziękuję za recenzję.