Single Blog Title

This is a single blog caption
31
Sie

Multimedia w elearningu – Studia elearning

Kolejnym nowym przedmiotem na studiach są Multimedia w e-learningu. Przedmiot przygotowany specjalnie na potrzeby tych studiów przez człowieka, który po pierwsze na e-learningu zna się od strony praktycznej, a po drugie zarządza międzynarodowym zespołem tworzącym multimedia właśnie na potrzeby szkoleń online. Bogodar Bonczar, nowy wykładowca studiów eLearnring Projektowanie i wdrażanie.

Zacznijmy od tego kim jest Bogodar i czym się zajmuje?

Bogodar jest automatykiem, a raczej był, bo przez większe zainteresowanie muzyką, grafiką komputerową i językami, niż automatyką, z zawodem wyuczonym rozstał się. Teraz część z tych moich “odwiecznych” zainteresowań daję mi fantastyczną pracę w zespole tworzącym i projektującym media dla organizacji learningowej w Motorola Solutions.

Na studiach odpowiadasz za przedmiot…

Multimedia w elearningu.

Na czym chcesz się skupić podczas jego realizacji?

Ponieważ w swojej pracy miałem okazję tworzyć szkolenia elearningowe i przygotowywać media do nich, i wielokrotnie spotykałem się z różnymi trudnościami, chcę się skupić przede wszystkim na przekazaniu informacji praktycznych, które mam nadzieję pozwolą naszym słuchaczom uniknąć tych trudności w ich codziennej pracy.

Jaki jest cel Twoich zajęć?

Chcę na nich nauczyć jak najwięcej umiejętności, które mi pomogały i nadal mi pomagają w pracy przy tworzeniu szkoleń. Jak już przed chwilą wspomniałem, stawiam przede wszystkim na praktykę i ćwiczenia. Ważnym elementem też jest dyskusja, to na jej podstawie będę mógł się lepiej dopasować do wymagań studentów.

Jakie praktyczne umiejętności zdobędą uczestnicy?

Na początek te związane z przygotowaniem własnych bibliotek i tworzeniem prostych elementów graficznych na potrzeby szkoleń elearningowych. Jednak warstwa wizualna to nie tylko tekst i grafika, więc zajmiemy się również montażem wideo, do którego potrzebne będą nam podstawy nagrywania i edycji dźwięku.

Jak zmieniło się i jak aktualnie wygląda aktualnie w Polsce podejście do tematu Twoich zajęć?

O ile same multimedia doczekały się bardzo wielu kierunków na renomowanych uczelniach i możliwości w nabywaniu specyficznej wiedzy w konkretnych dziedzinach są ogromne, o tyle temat multimediów w kontekście elearningu jest nadal równie po macoszemu traktowany jak parę lat temu sam elearning. Istnieje już wiele kursów poświęconych multimediom i grafice komputerowej, natomiast wiem dosłownie o jednym, który realizowany stricte pod kątem szkoleń elearningowych.

Czy widzisz jakieś często pojawiające się błędy, albo kwestie na które chcesz zwrócić szczególną uwagę podczas swoich zajęć?

Na codzień mam doczynienia z profesjonalistami, więc w ogóle mało widzę, nazwijmy to, błędów realizatorskich, ale zastanowienie się nad strategią używania multimediów we własnych szkoleniach jest bardzo istotne. W każdym projekcie muszę wiedzieć jaką wagę mają multimedia i gdzie ich użycie ma sens. Multimedia powinny wspierać elearning, a nie stać się jego istotą. No chyba, że o tym akurat traktuje szkolenie (uśmiech).

Na koniec, proszę powiedz mi na czym aktualnie skupiasz się w swojej pracy i gdzie możemy znaleźć więcej informacji na jej temat?

Aktualnie skupiam się na wprowadzaniu nowych multimediów do naszych szkoleń. Zastanawiamy się m.in. nad możliwością wykorzystania gier 3D. Na razie jesteśmy w fazie szacowania kosztów i poznawaniu narzędzi. Niestety efekty tej pracy raczej nie będą upublicznione. Natomiast mogę Was odesłać na kanał YouTube Motorola Solutions Polska, gdzie możecie zobaczyć efekty mojej pracy przy realizacji materiałów wideo.

Podobało Ci się? Chcesz więcej?

Zostaw swój e-mail, bardzo chętnie przypomnę Ci o nowych treściach, a przy okazji dostaniesz e-booka o elearningu.

Poprzednie newslettery możesz znaleźć na stronie archiwum.

* indicates required