Single Blog Title

This is a single blog caption
31
Sie

Multimedia w elearningu – Studia elearning

Kolejnym nowym przedmiotem na studiach są Multimedia w e-learningu. Przedmiot przygotowany specjalnie na potrzeby tych studiów przez człowieka, który po pierwsze na e-learningu zna się od strony praktycznej, a po drugie zarządza międzynarodowym zespołem tworzącym multimedia właśnie na potrzeby szkoleń online. Bogodar Bonczar, nowy wykładowca studiów eLearnring Projektowanie i wdrażanie.

Zacznijmy od tego kim jest Bogodar i czym się zajmuje?

Bogodar jest automatykiem, a raczej był, bo przez większe zainteresowanie muzyką, grafiką komputerową i językami, niż automatyką, z zawodem wyuczonym rozstał się. Teraz część z tych moich “odwiecznych” zainteresowań daję mi fantastyczną pracę w zespole tworzącym i projektującym media dla organizacji learningowej w Motorola Solutions.

Na studiach odpowiadasz za przedmiot…

Multimedia w elearningu.

Na czym chcesz się skupić podczas jego realizacji?

Ponieważ w swojej pracy miałem okazję tworzyć szkolenia elearningowe i przygotowywać media do nich, i wielokrotnie spotykałem się z różnymi trudnościami, chcę się skupić przede wszystkim na przekazaniu informacji praktycznych, które mam nadzieję pozwolą naszym słuchaczom uniknąć tych trudności w ich codziennej pracy.

Jaki jest cel Twoich zajęć?

Chcę na nich nauczyć jak najwięcej umiejętności, które mi pomogały i nadal mi pomagają w pracy przy tworzeniu szkoleń. Jak już przed chwilą wspomniałem, stawiam przede wszystkim na praktykę i ćwiczenia. Ważnym elementem też jest dyskusja, to na jej podstawie będę mógł się lepiej dopasować do wymagań studentów.

Jakie praktyczne umiejętności zdobędą uczestnicy?

Na początek te związane z przygotowaniem własnych bibliotek i tworzeniem prostych elementów graficznych na potrzeby szkoleń elearningowych. Jednak warstwa wizualna to nie tylko tekst i grafika, więc zajmiemy się również montażem wideo, do którego potrzebne będą nam podstawy nagrywania i edycji dźwięku.

Jak zmieniło się i jak aktualnie wygląda aktualnie w Polsce podejście do tematu Twoich zajęć?

O ile same multimedia doczekały się bardzo wielu kierunków na renomowanych uczelniach i możliwości w nabywaniu specyficznej wiedzy w konkretnych dziedzinach są ogromne, o tyle temat multimediów w kontekście elearningu jest nadal równie po macoszemu traktowany jak parę lat temu sam elearning. Istnieje już wiele kursów poświęconych multimediom i grafice komputerowej, natomiast wiem dosłownie o jednym, który realizowany stricte pod kątem szkoleń elearningowych.

Czy widzisz jakieś często pojawiające się błędy, albo kwestie na które chcesz zwrócić szczególną uwagę podczas swoich zajęć?

Na codzień mam doczynienia z profesjonalistami, więc w ogóle mało widzę, nazwijmy to, błędów realizatorskich, ale zastanowienie się nad strategią używania multimediów we własnych szkoleniach jest bardzo istotne. W każdym projekcie muszę wiedzieć jaką wagę mają multimedia i gdzie ich użycie ma sens. Multimedia powinny wspierać elearning, a nie stać się jego istotą. No chyba, że o tym akurat traktuje szkolenie (uśmiech).

Na koniec, proszę powiedz mi na czym aktualnie skupiasz się w swojej pracy i gdzie możemy znaleźć więcej informacji na jej temat?

Aktualnie skupiam się na wprowadzaniu nowych multimediów do naszych szkoleń. Zastanawiamy się m.in. nad możliwością wykorzystania gier 3D. Na razie jesteśmy w fazie szacowania kosztów i poznawaniu narzędzi. Niestety efekty tej pracy raczej nie będą upublicznione. Natomiast mogę Was odesłać na kanał YouTube Motorola Solutions Polska, gdzie możecie zobaczyć efekty mojej pracy przy realizacji materiałów wideo.