Single Blog Title

This is a single blog caption
24
Cze

eLearning Case Study: Lifesaver – interaktywne wideo

W jaki sposób zaprojektować angażujący e-learning, który pozwoli nauczyć niesienia pierwszej pomocy, w sposób daleki od czytania teorii i pokazywania grafik. Jak przekazać życiowe umiejętności w postaci szkolenia? Firmie Unit9 się to udało.

Opis:

Z punktu widzenia technologii LIFESAVER nie jest niczym innowacyjnym. Jednak na poziomie treści i sposobu podejścia do niej jest zupełnie inaczej. Aplikacja działająca w przeglądarce oraz jako aplikacja dla tabletów i telefonów (Android i iOS) stawia uczącego się przed trzeba życiowymi sytuacjami, w których właściwie zareagować i udzielić pomocy. Co ciekawe sytuacje nie są jedynie teoretyczne. Perspektywa z jaką je obserwujemy, czas który mamy na zareagowanie i czynności, które realizujemy stawiają nas w centrum akcji i nie pozwalają oderwać się od ekrany.

Lifesaver Case Study from unit9 on Vimeo.

Mocne strony:

  • materiał bardzo atrakcyjny wizualnie,
  • angażująca forma,
  • brak przeładowania teorią,
  • konieczność pełnego skupienia,
  • bardzo dobry UX

Cel:

Długoterminowy cel szkoleniowy to oczywiście ratowanie życia. Skupiając się jednak na techologiach mobilnych i mechaniźmie gryfikacji oraz dzielenia się wynikami np. na facebooku cele to również zwiększenie świaodmości na temat pierwszej pomocy.

Materiał bardzo dobrze nadaje się do zbudowania scenariuszy lekcji w szkołach, a także jako część obowiązkowych szkoleń dla pracowników.

Typ:

Symulator,
Interaktywne video,
Gra angażujaca społeczność

Technologia:

Flash dla wersji przeglądarkowej, dla urządzeń mobilnych dedykowane aplikacje.

Instructional Design

Całe szkolenie oparte jest o dwa główne nurty projektowania dydaktycznego. Pierwszy z nich to oczywiście storytelling. Uczący się jest wciągnięty w sam środek krókiej scenki, jest jej bohaterem i ratuje życie. Z punktu widzenia projektowania bardzo wyraźnie widać też metodologię Action Learning Mapping opracowaną przez Cathy Moore
LS_TB_SS

Scenariusz:

  • Liniowy wybór scenariuszy,
  • Rozgałęzienia na poziomie decyzji,
  • Ocena na podstawie decyzji i czasu

Wnioski:

Atrakcyjność wizualna, interakcje i podstawienie użytkownika w centrum akcji sprawia, że materiał jest jedym z najlepszych przykładów angażującego e-learningu. Wykorzystanie urządzeń mobilnych do dostarczenia tego typu treści szkoleniowych sprawia, że ich rola staje się jeszcze większa.
LS_SS_950_530

Źródła

Wersja dla przeglądarek

iOS: iPad i iPhone

Android: Tablety i Smartphone