Single Blog Title

This is a single blog caption
5
Lut

Określanie potrzeb w szkoleniach online

Ciągle musimy uczyć się nowych rzeczy. Robimy to żeby nadążyć za  szalonym, przeładowanym informacjami światem. Wiele z osób czytających ten tekst dzieli się też swoją wiedzą z innymi.

Nawet jeśli zawód trenera czy nauczyciela nie jest częścią naszego Curriculum Vitae uczymy innych. Ale jeśli kiedykolwiek zdarzyło Ci się być na nudnym szkoleniu, jeśli przysypiałeś na wykładzie lub klikałeś przez kilka godzin w przycisk dalej, to wiesz, że projektowanie uczenia, planowanie czegoś co anglojęzyczni autorzy określają jako learning experience, jest trudniejsze niż mogłoby się wydawać.

Learning Experience

Doświadczanie uczenia się (w wolnym tłumaczeniu) ma w sobie coś z podróżowania. Zaczynamy w miejscu, gdzie osoba ucząca się jest teraz, niezależnie od tego jak to miejsce zdefiniujemy. Kończymy kiedy uczący się więcej wie, więcej rozumie i więcej potrafi zrobić. Nie możemy też zapomnieć o tym, że nie liczy się jedynie cel, który mamy osiągnąć, ale czasami ważniejsze jest to co dzieje się „po drodze”. Learning experience jest więc jak wyjście w góry. Nie liczy się jedynie to, że osiągnęliśmy cel, chociaż jesteśmy z tego najbardziej dumni, ale także wszystko to, co widzieliśmy i doświadczaliśmy po drodze.

Uczenie się rozumiane jako podróż to nie tylko pokonywanie drogi, czyli dążenie do tego, żeby uczący się uczestniczył w szkoleniu, był na sali, czy przeklikał się przez serie ekranów.

Co jeszcze wchodzi w jej skład? Czego jeszcze potrzeba?

Tego wszystkiego dowiesz się na weinarze 28. lutego o godzinie 20:00, a dokładniej będę mówił o tym  jak:

  • wykorzystać najbardziej aktualne teorie określania potrzeb osób uczących się online,
  • stworzyć profil swojego odbiorcy,
  • rozpoznać potrzeby,
  • przygotować się do projektowania efektywnych szkoleń,

Zapisz się

Informacje na temat projektu, prezentacje i nagrania z webinarów znaleźć można na stronie elearning365.pl

 

Leave a Reply