NA SKRÓTY
Piotr Peszko
+48 605 570 195
ppeszko@gmail.com

Projektowanie interakcji – książka, którą warto mieć

Projektowanie interakcji – książka, którą warto mieć

19 września 2012

Projektanci zajmujący się wzornictwem przemysłowym kształtują nasze otoczenie. Wpływają bezpośrednio na to w jaki sposób żyjemy poprzez otaczające nas obiekty. Projektują nasze biura, domy, lodówki, noże, kubki, telefony i komputery. W tym jednak miejscu, jak u Alicji, zaczyna się kraina czarów. Kraina innej rzeczywistości, która ma innych projektantów. Projektantów, których nie ogranicza materiał, a technologia tworząca świat. Im więcej czynności spędzamy w „zaczarowanym” świecie, tym większy wpływ ma na nas to jak zaprojektowany jest ten świat i w jaki sposób wdajemy się z nim w interakcje.

Właśnie o tym jest.


KALENDARZSzkoleń

Dlaczego książka jest ważna dla elearningu?

Sprawa ma się tak, że nauczanie przez internet to połączenie znanych i sprawdzonych metod kształcenia z tym, co interaktywne, technologiczne i z racji swojej nowości stawiające wymagania. Oprócz tego elearning jest niesamowicie wymagający, bo nie oferuje dodatkowej pomocy, ekspertyzy i wsparcia. Poza tym bariera wejścia w jego świat jest nieproporcjonalnie wyższa od bariery wyjścia z niego. Ktoś może zapytać: Jak to? Niestety tak właśnie jest. Samo znalezienie linku do platformy elearningowej, zalogowanie się, uruchomienie odpowiedniego szkolenia należącego do jakiejś ścieżki szkoleniowej, czy innego pakietu sprawia w wielu wypadkach trudność, a co dopiero samo uczenie się.

Bariera wyjścia natomiast, wyjścia do Facebooka, Youtube, czy ulubionej gry jest niesamowicie niska, zaledwie o kliknięcie w nową zakładkę.

WEBINARYRobię

W tym bardzo specyficznym świecie przychodzi funkcjonować ludziom, którzy mają do szkoleń zachęcić, zmotywować, a jeszcze przy okazji czegoś nauczyć. Świat ten jest wymagający, ale przez to pasjonujący. Dający ogromne pole do popisu, ale z drugiej strony nakładający odpowiedzialność za to w jaki sposób i czego nauczą się inni. Warto więc dowiedzieć się skąd wzięły się interakcje, w jaki sposób się rozwijały i do czego doprowadziły. Warto wybrać się w podróż do czasów, w których nie było myszy, nie było „okienek”, a tym bardziej wspaniałego wzornictwa Apple. Warto wybrać się na wycieczkę do czasów, kiedy Jobs wybrał się na wycieczkę do Xeroxa, a GRiD zaprojektował pierwszego laptopa.

PREZENTACJERobię

Jeśli nie zamierzasz czytać tej książki pamiętaj, że: 

  • użyteczność świata fizycznego jest o tysiące kilometrów przed aktualnym światem wirtualnym, z
  • aby projekt interakcji był dobry, lub chociażby akceptowalny dla początkującego użytkownika musi:
    • odwoływać się do znanych pojęć (długopis, tabliczka, obrazek), a dopiero z czasem ewoluować w kierunku czegoś bardziej zaawansowanego, ale łamiącego schematy,
    • dawać informację zwrotną, która odpowiadała będzie stanowi w jakim znajduje się obiekt,
    • być wygodna w nawigowaniu
    • i spójna.


Obejrzyj wykład: Czym jest projektowanie? Moggridge’a w Smithsonian Institute…

…i na Uniwersytecie Stanforda

""
1
Previous
Next
o-autorze
Piotr PESZKO

Urodziłem się w małym mieście na Podkarpaciu, tam po raz pierwszy zmuszono mnie tego, żeby zdobyć formalne wykształcenie, chociaż wolałem social learning, zbieranie puszek po napojach i przesiadywanie godzinami przed komputerem w poszukiwaniu szybszej metody na wczytanie gry z kasety do swojego Commodore 64.