NA SKRÓTY
Piotr Peszko
+48 605 570 195
ppeszko@gmail.com

Kurs Adobe Captivate, S01E01 Od czego zacząć i jak wygląda interfejs

Kurs Adobe Captivate, S01E01 Od czego zacząć i jak wygląda interfejs

24 września 2012

Korzenie Adobe Captivate sięgają roku 2004, a jego prekursorów można doszukiwać się nawet w 2002 roku, kiedy to firma o wdzięcznej nazwie eHelp kupiła narzędzie o nazwie FlashCam i zmieniła go w narzędzie do tworzenia screencastów Robodemo. Później rosnąca w siłę Macromedia – znana głównie z wyprodukowania Flasha – zmieniła po raz ostatni nazwę produktu na Captivate, a w wyniku ostatniego przejęcia przez Adobe mamy dzisiejszą serię produktów Adobe Captivate.

Biorąc pod uwagę fakt, że narzędzie jest już 10 lat na rynku możemy powiedzieć, że jest to narzędzie dojrzałe i w pewnych zakresach zastosowania niezastąpione. Wracając jednak do historii warto wiedzieć o tym, że kolejne edycje Captivate 2, 3 i 4 nie wnosiły wiele do samego narzędzia i jeśli ktoś wyrobił sobie opinię na temat tego, co potrafi Captivate np. na podstawie wersji 4-tej powinien spojrzeć na „kapcia” – bo taką przyjemną nazwę dostał w branżowym slangu – jeszcze raz. Okazuje się, że opublikowany w lipcu 2010 Captivate 5 został całkowicie przepisany i od tego czasu Captivate jest dostępny na Windows i OSX, a poza tym jest dojrzałym i samodzielnym narzędziem, dla którego Flash i Photoshop mają być narzędziami wspierającymi.

PREZENTACJERobię

Dzisiaj mamy do czynienia z wersją 6, która również przyniosła wiele zmian i ulepszeń. Przede wszystkim pozwala na produkcję materiałów w HTML5, przechwytywanie video i obsługę inteligentnych obiektów, ale o tym w późniejszych odcinkach.

Dzisiaj zobaczmy jak wygląda i z czego się składa Captivate w wersji 6.

Linki: Pobierz wersję 30-dniową.

Szkolenie-Captivate-Warsztaty

""
1
Previous
Next
o-autorze
Piotr PESZKO

Urodziłem się w małym mieście na Podkarpaciu, tam po raz pierwszy zmuszono mnie tego, żeby zdobyć formalne wykształcenie, chociaż wolałem social learning, zbieranie puszek po napojach i przesiadywanie godzinami przed komputerem w poszukiwaniu szybszej metody na wczytanie gry z kasety do swojego Commodore 64.