Single Blog Title

This is a single blog caption
1
Kwi

Jak projektować i prowadzić kursy elearningowe – polecam II edycję szkolenia

Czy można zaprojektować kurs, w którym uczestnicy uczą się od siebie, dyskutują, komentują swoje prace i wzajemnie się oceniają? Więcej, czy można stworzyć takie środowisko nauki, które będzie stymulować i motywować grupę dorosłych uczestników do wspólnego działania on-line przez 3 miesiące? Centrum e-Learningu AGH podjęło takie wyzwanie i zaprasza już na drugą edycję kursu Projektowanie i prowadzenie kursów online.

Jakiś czas temu polecałem pierwszą edycję szkolenia, a teraz przyszedł czas na drugą. 
Co w środku?
Kurs zaplanowany jest na 3 miesiące pracy, składa się z 10 modułów realizowanych podczas około 60 godzin nauki.
Kurs zaczyna się od Rozgrzewki. Nie rzucamy Cię od razu na głęboką wodę. Rozgrzewka jest modułem wprowadzającym w kurs, gdzie poznasz innych uczestników, platformę e-learningową Moodle, strukturę oraz oswoisz się z kursem. Równolegle będziesz realizować zagadnienia związane z modułem 2 Refleksja, który jest meta-modułem dla całego kursu. Dowiesz się tutaj czym jest refleksja, dlaczego warto uczyć się refeksyjnie i jak to robić. Moduł 3 to Formy e-learningu – w tej części kursu zastanowisz się nad formami projektowania e-learningu w opraciu o dostępne przykłady kursów w sieci. 
Kolejne trzy moduły dotyczą ścisle kwestii projektowania. W module Projektowanie celów dydaktycznych zaczniesz planować wstępnie cel Twojego kursu lub wybranego ćwiczenia. Będzie temu towarzyszyć refleksja nad wyborem odpowiedniego podejścia do projektowania kursów. W moduły 5 i 6 zaprojektujesz e-ćwiczenie (w oparciu o model e-tywności Gilly Salmon) oraz wybierzesz zasoby, które pozwolą uczestnikom na jego realizację. Kolejno przejdziesz do kwestii motywacji i organizacji pracy grupowej, które dotyczą w równym stopniu projektowania, jak i prowadzenia kursu e-learningowego. Na tym etapie doświadczysz pracy grupowej, i wcielisz się w rolę prowadzącego. W module dotyczącym moderowania dyskusji ponownie wystąpisz jako prowadzący, a Twoim zadaniem będzie wyćwiczenie technik moderowania dyskusji na kursach e-learningowych. Moduł końcowy, podsumowujący, systematyzuje różne kwestie poruszane podczas kursu. Zastanowisz się, w jakich obszarch e-learningu rola prowadzącego jest szczególnie istotna.

Po zakończeniu kursu będziesz potrafił zaplanować kurs e-learningowy wraz z ćwiczeniami i elementami strategii prowadzenia zajęć on-line z wykorzystaniem różnych narzędzi i metod właściwie dobranych do Twoich celów.

Kiedy?
Kurs rozpoczyna się 11 kwietnia i trwa do 11 lipca 2011, obejmuje 60 godzin ćwiczeń, dyskusji i refleksji. Po zakończeniu otrzymasz certyfikat Centrum e-Learningu. Rejestracja on-line trwa do 8 kwietnia. Nie czekaj, zajmij miejsce na kursie już teraz, wypełniając formularz na stronie Centrum e-Learingu AGH. Liczba miejsc ograniczona.

    Podobało Ci się? Chcesz więcej?

    Zostaw swój e-mail, bardzo chętnie przypomnę Ci o nowych treściach, a przy okazji dostaniesz e-booka o elearningu.

    Poprzednie newslettery możesz znaleźć na stronie archiwum.

    * indicates required