Jaki wybrać mikrofon do webinarów i screencastów?
Przyznam szczerze, że ostatnio dość dużo czasu poświęciłem na testowanie różnego sprzętu do nagrywania screencastów i niestety, jeśli chcesz uzyskać dobry efekt nie polecałbym mikrofonu połączonego ze słuchawkami nagłownymi.
Jeśli chodzi o audio, to moim zdaniem jest ono tak samo ważne przy screencastach i webianrach, jak obraz dlatego też warto zainwestować w sprzęt. Osobiście polecić mogę 2 mikrofony i 2 recordery:
Rode Podcaster | 1200 zł (zobacz test)
Nie potrzebuje żadnych przedwzmacniaczy itp. dedykowany do nagrywania ludzkiego głosu i podłączany do komutera za pomocą USB wraz ze stojakiem trochę kosztuje.
Mikrofon Audio Technica ATR55 | 350 zł (zobacz test)
Prosty, ale skuteczny, warto dokupić jakiś stojak. Minusem jest końcówka, która niestety nie jest pozłacana, więc może czasami trzasnąć, za to cena zachęca.
Zoom H4n | 1500zł (zobacz test)
Najbardziej profesjonalne rozwiązanie ze wszystkich wymienionych. Po pierwsze jest to pierwsze rozwiązanie, które nagrywa stereo, a poza tym nagrywa 4 ścieżki – możemy podpiąć 2 dodatkowe mikrofony dając w efekcie nagranie jakości 24bit/96kHz.
Zoom Q3 | 1000zł (zobacz test)
Osobiście mój typ. Używam go od ponad miesiąca i wygrał z konkurencją. Łączy funkcjonalność H4n z nagrywaniem video. Kosztem dwóch XLR-ów i zaawansowanych funkcji dostajemy, całkiem przyzwoite video w jakości 30fps/640×480 i łatwiejszą obsługę.
Zobacz również:
Urodziłem się w małym mieście na Podkarpaciu, tam po raz pierwszy zmuszono mnie tego, żeby zdobyć formalne wykształcenie, chociaż wolałem social learning, zbieranie puszek po napojach i przesiadywanie godzinami przed komputerem w poszukiwaniu szybszej metody na wczytanie gry z kasety do swojego Commodore 64.