Single Blog Title

This is a single blog caption
17
Sie

Rapid elearning

Na stronach UKPRwire pojawił się bardzo ciekawy artykuł na temat dość popularny, a mianowicie Rapid e-learning.

Definicja Rapid elearning

Celem wprowadzenia chciałbym przedstawić czym jest rapid e-learning, bo rapid elearning ma znaczenie dwojakie i różnie jest interpretowany. Z jednej strony jest to sposób e-nauczania stosowanego w korporacjach, gdzie szybkie przeszkolenie pracowników (nowy produkt) na zasadnicze znaczenie dla procesów sprzedaży. Z drugiej strony (i temu podejściu jestem bliższy) jest to metodyka szybkiego oraz maksymalnie zoptymalizowanego przygotowania i realizacji materiałów szkoleniowych wraz z całym tłem harmonogramem i bazą wiedzy.

Rapid elearning możemy także pojmowć w kontekście zarządzania wiedzą w korporacji – przedsiębiorstwie. Podejście to powiązane z data-mining polega na pozyskaniu informacji od ekspertów i przekazaniu jej pracownikom. Rapid elearning jest w tym wypadku związany z usprawnieniem i maksymalnym przyspieszeniem drogi od eksperta do pracownika, co wiąże się oczywiście z obniżeniem kosztów przeprowadzenia szkoleń.

Projektowanie szkoleń w zgodzie z metodologią rapid e-learning odbywa się z wykorzystaniem najprostszych narzędzi, które powszechnie wykorzystywane są w firmie (PowerPoint) np. do prezentacji produktów.
Dla przykładu wyobraźmy sobie, że firma X wprowadza nowy produkt na rynek, i dział marketingu przygotował wspaniałą prezentację na jego temat. W tym momencie chcąc przygotować szkolenie on-line przeprowadzamy konwersję do formatu, który może „ugryźć” przeglądarka (np. Flash), doklejamy śledzenie postępów oraz krótki test i mamy gotowe mikroszkolenie.

Powyższe podejście jest właśnie kluczem do rapid elearningu, którego cechy to:
1. Aktualnośc informacji
2. Prosta technologia
3. Łatwy dostęp
4. Krótki, zoptymalizowany proces produkcyjny
5. Osadzenie w realiach przedsiębiorstwa

Rapid elearning, jak skorzysta na tym klient

We wspomnianym artykule specjaliści firmy Kineo przedstawiają jak bardzo korzystnym zabiegiem jest wprowadzenie metodologii rapid e-learning do przedsiebiorstwa i jak bardzo wpływa to na relację przecownik – klient. Zapraszam do zapoznania się z tym artykułem.

Podobało Ci się? Chcesz więcej?

Zostaw swój e-mail, bardzo chętnie przypomnę Ci o nowych treściach, a przy okazji dostaniesz e-booka o elearningu.

Poprzednie newslettery możesz znaleźć na stronie archiwum.

* indicates required